A Bűbájos univerzum nem lenne az igazi a sötét alvilág és az Égiek nélkül. Ezeket a díszleteket azonban egy tehetséges designer csoport és rengeteg öltöztető készíti elő. ezek a csodálatos díszletek nem csak a közönséget varázsolják el, de a stáb minden tagját lenyűgözi. "Minden összeáll, hogy valami csodálatos dolog jöjjön létre." mesélte a Leot alakító színész Brian Krause. "Mindent láthatsz, ha végig sétálsz a kulisszák mögött, ott vannak a szövetségeseink, a barlangok... Amikor minden nap elsétálunk mellettük, tudjuk, hogy nem igazi, mégis amikor felvesszük a jeleneteket és adásba kerül, nagyon valódinak tűnik, hihetetlen."
Előkészíteni ezeket a természetfeletti díszleteket igazán izgalmas feladat volt Paul Staheli számára. Ő volt a designer és a harmadik évad során csatlakozott a sorozathoz. "Régebben unatkoztam." mesélte nekünk előző munkáival kapcsolatban. "Eddig szobákat és irodákat rendeztem be - ugyanazok a régi dolgok, újra és újra - most viszont hirtelen itt ez a sok barlang és olyan helyeket kell tervezni, ahol démonok vannak." Ez az új munkahely megadta Paul számára az izgalmat, amit mindig is hiányolt a munkája során. "Sokkal érdekesebb megalkotni egy csatornát, mint létrehozni egy orvosi irodát." mondta. "És most már azt is tudjuk, hogy a Mennyország hogy néz ki!"
A design készítési folyamat elkezdődött, Paul pedig a többi munkatársa segítségével megalkotta a díszleteket. "Mivel a filmkészítés egy kollaboratív feladat, ezért mindig van egy találkozó az összes producerrel, rendezővel, és a készítőkkel." mondta. "Van olyan, hogy az embereknek nem igazán vannak ötleteik és csak találgatunk, vagy van egy konkrét ötlet, amit meg kell beszélni közösen, vagy a rendezők és a producerek találnak ki valamit."
Hogy segítse a producerek munkáját Paul gyakran készít mini háromdimenziós maketteket ötleteiről. "Egy kép a papíron rendben van, de ez nem igazán mutatja be a kapcsolatokat, ezért készítem ezeket a mintákat." mondta.
Paul számára a kutatás nagyon fontos része volt annak, hogy létre tudja hozni ezt a mágikus világot. "A polcokon rengeteg mitológiai könyvem van." magyarázta. "Ha például a Mennyországot szeretnénk bemutatni, akkor nem igazán tudom, hogy melyik verziót szeretnéd látni, mert talán nem úgy néz ki mint a legtöbb ember számára a Mennyország. Így egy kicsit kutatnom kell. Ez még érdekesebbé teszi."
Azonban Paul nem csak a könyveket hívta segítségül. A saját tapasztalataiból is merített egy kis ihletet. "Az írók mindig azt mondják, hogy azt írják amit tudnak és ez azt hiszem a designerekre is igaz." mondta. "Nem tudsz létrehozni egy olyan valamit amiben nincs tapasztalatod. Azt hiszem minden design koncepció valami féle tapasztalaton alapszik. Például nem igazán láttam még jégbarlangot, de láttam már hideg raktárat és én is hideg helyről jöttem, szóval votl tapazstalatom jeges dolgokkal."
Pault a gyerekkori emlékei inspirálták a jégkrémes autó kialakítása során a 3. évadban. "Nagyon tetszett az a kis hóbarlang, a játszótér és az a kis korcsolya pálya." mondta Paul. Azonban nem csak a mágikus dolgok tetszettek neki ebben a varázslatos világban. "Amikor Paige először megjelent, akkor irodában dolgozott. Tetszett ahogy ezt kialakítottuk." ismerte be.
Ugyanakkor óriási nyomást jelentett minden egyes epizódra előkészíteni ezeket a helyszíneket. Paul és csapata hatalmas kihívásokkal nézett szembe, különösen a 6. évad végén. A forgatásokat átköltöztették a Kaliforniai Canoga Parkba, 25 mérföldre Los Anglestől, a Paramount Studióba. Hatalmas munka volt lecsökkenteni a helyet, és ez azt is jelentette, hogy Paulnak meg kellett válnia pár dologtól. "A Varázs suli nagy részét fel kellett áldozni és még sok más dolgot is, amik nem voltak annyira fontosak." Természetesen előnyei is votlak ennek a költözésnek. "Az általános utcai kellékek a Paramount Studióban sokat segítettek az külső jelenetek során." mesélte Paul. "Nagyon praktikus volt, hiszen Los Angelesnek van egy kis része, ami pont úgy néz ki mint San Francisco."
Az egyedüli dolog, ami nem okozott nagy fejfájást a forgatásokon, az a sötét, démonokkal teli alvilág létrehozása. Paul elmagyarázta nekünk hogyan is keltették életre ezt a gonosz helyet. "Azt hiszem a legtöbb ember úgy gondolja, hogy a démonok a föld alatt élnek." magyarázta. "Tehát választhattunk, hogy úgy fog kinézni ahogy én gondoltam, vagy mint egy szennyvízcsatorna, vagy esetleg úgy mint egy jégbarlang."
Végül Paul a barlang mellett döntött, azonban egy kicsit másképp, ahogy ő mondta "egy természetes háttér készült a démonok számára. Átlagos, de mégis sokoldalú." Az egész díszlet változott időről időre és rengetg gonosz búvóhelye lett. "Az első barlang habból készült, mivel utána nem használtuk többet." mesélte Paul. Az eredeti díszletet egy másikkal helyettesítették, ami kétszer akkora volt és üveggyapotból készült. "Ezt már többször használtuk egészen addig amíg teljesen szétesett" mondta Paul.
Az eredeti alvilági barlang gyors szétesése nem volt meglepő, hiszen elég változatosan használták. A díszleteknél dolgozott Robinson Royce is, aki a hitelesnek látszó tárgyak elrendezésével foglalkozott, ezzel biztosította a természetesebb külsőt. Például Kyra otthonához hozzá kellett adni egy bugyborékoló medencét. A Witch Wars című epizódban a számítógépes eszközöket, monitorokat is ők rendezték el.
Minden szuper design ellenére is Paul úgy gondolja, hogy egy olyan sorozatot mint a Charmed leginkább egy jól megírt forgatókönyv és a színészi teljesítmény tesz nagyszerűvé. "A tanárom mindig azt mondta, hogy a díszletnek soha nem szabad túl egyértelműnek lennie, és soha nem szabad hibázni, midnig a sorozathoz megfelelőt kell kiválasztani." mondta. "Ha nagyon nagyon jó színészek vannak, és nagyon jó a forgatókönyv is, akkor csak egy villanykörtére van szükség, hogy megvilágítsuk a színészeket. Tehát a díszletnek segítenie kell a jelenetet, de sosem szabad túl egyértelműnek lennie."
FORRÁS: CHARMED DVD MAGAZIN 27. SZÁM
|